CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, November 30, 2008

yoga vs solat

sesambil dok masak kat dapor tadi..
ternampak lak katon nih...
paper ari jumaat kalo tak silap...

ekekekeke...
kalo di pikir2 kan balik..
betoi gak aper...
kan?

Saturday, November 29, 2008

aper ker gilernyer??

semenjak dua menjak nih kan...
dekoder astro kat umah akak tu..
meroyan...
nyampah.....
biler akak on jer..
musti keluar arahan yg berbaur ugutan..

dia soh masok kan Astro Smart Card..
akak keliru..

mana taknyer..
kad tu mmng dah dok kat dalam tu..
nak masok kot celah gayah mana lagikk??

tapi utk tak menghampakan permintaan dia..
akak pon kluarkan la kad tu..
dan masok kan la skali lagik...
dah pulakkk...

dia kata invalid lakkss!!
siap 'sekolahkan' akak..
soh masok kad tu bebetoi..
dey.. akak ikot anak panah tu laa..
takkan nak masok tebalik kot..

awassss...
ku hempas jua diri mu nanti....

memang slalu jadik cenggitu..
kena berusaha dgn tekon
*seperti gambar di atas*
masok dan keluarkan balik kad tu
berkali2 bertubi2..
baru la menemui kejayaan..

aper ke biulnyer... ??
tak tawu la..
tengok signal full bar...
*wah mcm henpon lak konsepnyer..*

ada sesapa pernah di landa masalah yg sama..??
bantu lah saya wahai cik sri siantan...

Thursday, November 27, 2008

sikit2 tapi tak leh jadik bukit...

selain darik hobi main boling dan 'berbalas pantun...'
*huwaa.. lama dah x gi men boling.. dah berabok beg tuuu..*
nih pon satu lagik hobi kami lakibinik...


kumpol diapers..



kumpol susu...

di mana ada sale..
di situ kami terjah...

konsepnyer..
nak carik harga yg murah laa..

lately nih nih mmng asek jumpa Huggies jer yg murah..
stok Drypers kt umah pon dah abis..
tapi akak mmng sokak pakaikan Shinbei Huggies..
sbb bila dah pandai berjalan nih..
potongan Huggies lebih sesuai..
tak ler melecet merah celah2 senah dia..

susu lak..
sebelom nih diorang minom Dutch Lady 123 & 456
peh tu kawan akak pomot Dumex Dugro..
cuber2 tukar..
diorang suker pulak..
tapi kena ambik yg perisa Madu laa..
wangi susu nih...

akak penah gak cuber2 nak bagik susu berjenama hebat
kat Shinbei..
Sbb Rantaro dulu sempat la merasa susu yg mahal skek ..
Anmum Essential.. *pada akak dah mahal la tuuu..*
sampai umor pat tawon gak dia minom susu tuu..

Semangat kobar2 akak cuber bagik Enfagrow kat Shinbei..
Sbb akak tgk cam cerdik pandai jer budak2 yg minom susu nih..
tapi Shinbei nih tak moh lak..
uwek2 dia muntah..

hehehe..
akak senyum je la..
dah takdir *takdir la pulok..ihiks..* anak akak nak minum susu yg sederhana regernyer...
ye la.. dah tekak anak org keturunan semekin la katakan..
tak bleh nak ejas dah..

amacam?
menarek tak hobi kitorang??
part nih jer yg kompem
kami sehati sejiwa.......

Wednesday, November 26, 2008

siapa yg nak jawab nih??

Sesaper yg dok kat negeri Ampang dan kawasan yg sewilayah dengannya..
musti tawu Lebuhraya bertingkat Ampang Kolumpo nih kan.. (AKLEH)

Kalo di ikotkan pada papan tanda di jalan masok ke highway nih..


kenderaan2 berikot memang di larang sama skalik menggunakan highway nih..
hatta org yg berjalan kaki pon tak di benarkan..
lg pon ko nak jalan gi mana nok??
dedolu kalo motor masok dlm highway nih..
di penghujong jalan cerita ..
ader pulis lebuhraya nih suruh diorang patah balik ke jln yg benar..
huihh.. kemain garang lagik..
tapi baguih la sbb highway nih sempit..
lagipon tolnyer mahal RM1.50
pi balik dah 3 hengget.. mahai la tu kannn?


Sekarang..
jaman dah berubah..
walopon papan tanda larangan masih tegak bediri di situ..
tapi kewujudannya dah tak di perdulikan lagi..
motor2 dah mula berkeliaran masok...

kalo kena mat motor yg berjiwa samseng..
dia akan dok tetengah jalan..
kita yg bawak keta nih lak yg kena selow2..
sedangkan tujuan bayor tol memahal tu sebab nak bawak lelaju..
tamoh risau telanggar motor.. telanggar beskal...
sbb jalan tu sempit..

yg akak peliknyer naper pulis2 highway tu tak tahan diorang dah?
hari2 akak tengok kat papantanda tu
tadek lak dia tutop gambo motor/beskal tu..
maknanya mereka masih di larang utk menggunakan lebuhraya tersebot..

bukannya akak eksyen tamoh kongsi reta dunia nih..
tapi perkongsian ini amat mengundang BAHAYA..
sbb highway tu mmng kecit & sempit.. *dah bapo kali dah akak ulang pekataan nih..*
takkan nak tunggu bergelimpangan jatoh sok baru nak ambik tindakan??
kalo ikhlas nak bagi motor lalu.. kasik buat laluan motor..
tapi cam tak logik gak.. celah mana diorang nak buat??
highway tu pon ada 2 lorong jer..
emememmeme..

hari2 naik keta jantong akak asek kecut jer..
tengok keta laju.. motor laju..
kalo belanggor tu..
kompem terbang melayang jatoh bawah jembatan..

dah memang jadik tradisi kot kat mesia nih..
biler mender dah jadik baru kecoh nak buat itu ini..
selagik takder tragedi selagik tu la diorang wat derk jer..
agaknyer sbb tadek pak menteri yg guna highway tu kot..

sapo nak jawab nih?

Monday, November 24, 2008

nafsu binatang.. errr... serangga..



nampak dak paparazi tgh cecuriks ambik gambo..
tapi gambo aper yg yo yo orrr.. jer dia nangkap tuu...

winkkkk

winkkkk

winkkkk

winkkkk

winkkkk

winkkkk

winkkkk





thheeee..heeeee...heeeeee........
gambo dua ekor menatang yg tak bermoral nih...
tengah gigih menambah zuriat....

tapi aper dak lalats nih dulikkan..
diorang bukan orang *err??*
sedangkan orang jaman skarang pon dah tak duliks
nak wat perkara ceni di tempat terbuka..

menatang seperti mereka kah?
ato
mereka kah seperti menatang?


tepuk dada sendrik..
tanya iman sendrik..


jgn ko gih tepok lak dada awek/pakwer ko..
kang itu yg menjurus ke lembah hina tuu..
kalo asben & wife takper..
yg tu menambah zuriat..


heeeeeeeheeeeeeeeeeeheeeeeeeee...

konsep tekejot mengejott....

balik Tepeng kali nih mmng berkonsep kan tekejot mengejot..
tadek Plan A mawupon Plan B..
sbb memula rasa cam malas nak balik tapi peh tu rasa cam nak balik lak..
Rantaro lak bila akak bitaw akak mcm malas nak balik..
teros tangkap leleh..
sbb katanya dia dah rindu ngan toknek nyer ..
toknek nyer tuu merangkap nenek akak
ato dalam bahasa saintifiknyer 'moyang..'



sesampainyer di kampong.. teros ader adegan pelok2 cium2..


tekepit tesepit..
ye la.. ngan toknek nih mmng dia manjer terlebey skek..
ngan opah dia lak.. iaitu mak akak..
dia tak geng...
sbb dia slalu berebot tengok tivi..
mak akak tu dah penagih tegar tengok citer korea la..
tamil la.. jepon la...
skalik balik cucu sebok nak tengok astro ceria, cartoon network..
berebot remote la jawabnyer..
tapi kebiasaannyer sang cucu la yang menang...

dan..
biler dah berkonsepkan tekejot mengejot nih..
haruslah tiada sebarang aktiviti yg dirancang..

dan akibat dari keburingan itu maka..
ternodalah jari jemari hero2 akak tu..


maksu 'weng' diorang bagi pakai inai..
huk aloh.. anak angah tu lelaki okeh..
ayoooooooo yoooooo....


hepi lak tu...


yg kecit nih pon berminat gakk..
lantok korangg....
kekecit ceni sonot aar..
dah muda remaja sok tengok balik gambor nih..
baru tawu aperkah kesannyer..
muahahahaha..


Rantaro hepi..
dia cakap yg nih lambat ilang..
kalo guna kaler kejap jer dah ilang..



adik lak dalam kondisi tertekan..
tak dapat terima hakikat..
kukunyer telah di nodai oleh maksunyer...

ahaaaa!!
dah tersebot pasal ternoda nih kan...
akak ada paparan eksklusif kisah ternoda nih..
wahhh..
jeng jerr jengggggg....


Saturday, November 22, 2008

Rantaro da Vinci


Yer..
inilah wajah Rantaro da Vinci..
tadek kena mengena ngan Leonardo da Vinci mawupon kedai kasot Vincci..
Bebaru nih beliau ada menghasilkan satu karya agong..
tangkap leleh la kalo mendiang Leonardo tengok..



Lukisan nih bukanlah lukisan abstrak..
walopon pada mulanyer akak pon mengesyaki sebegitu..
untok penerangan lebih lanjot mengenai karya inih..
sila mainkan video di bawah..


video


hehehehe..
benornyer.. akak kat kampong nieh..
nak apdet kisah2 semasa kt kampong nih..
lotih nunggu tenet lembab gilos..
nanti senin la kot baru apdet..

nak kluar ujan lak..
yer la.. Tepeng nih kan daerah paling lombab
sepanjang tawon..
daerah jer yerr..
pendudok dia sumer cergas mental dan fizikal..
tak caya?
contoh terbaik akak la....
ihikss....

Friday, November 21, 2008

cinta ini membunuh mu..

aku relakan kau pergi..
dari sisi hidupku...
berkurun lama setelah..
tiada jalan penyudah...


setelah bertawon2 lamanya akak berperang dgn perasaan akak sendiri...
akhirnya akak telah temui jalan penyelesaiannya...
itupon setelah puas akak berbincang supaya dia tak lagi mengganggu umah tangga akak..
tapi dia degil..
mungkin memang dah di takdirkan akhirnya begini....

***

***

***





cinta ini membunuhmu...





puas ati akak.....
bergelimpangan mayat ko ubat tu kerjakan...
bukan takat mati jer..
ubat tu siap buleh mandolkan lipas2 tu dari banak pinak lagikk...

eieieieieiieee...
meremang2 bulu roma akak nengoknyer..
akak memang penggeli lipas..
gelii geliiiii!!!!!


merayapp.. jer...
laju lak tuu..
*kalo x tak de la peribahasa 'laju mcm lipas kudong*
kenkadang biler dia ada kuasa tambahan..
dia bleh terbang!!!....
dia punyer skill penerbangan...
kalah maya karin..



peh tu biler dia dah nazak nak matik...
dia akan tebalik..
eieieieiieieie...
bahagian badan dia yg kt blakang tu pon akak geli gilerrrr......
macam janggot udang..
*sebab tu akak slalu togelkan udang biler memasak*

isskk..
dah ler..
tak lalu akak nak buat entri panjang2 pasal makhluk tuhan
paling geli nih....
*apdet blog sambe tutop2 mata.. pegang2 tengkok..*


**********************************************************

wehh..
korang ingat akak nak citer masaklah umah tangga ek???
nehi nehi...
nih sumer skali lagi berkat dorongan dan inspirasi dari kjah..
rosak aku jahh.. rosakkk...

BATAL

akak dah nekad nak batalkan hajat akak untok meng'kaku'kan entri semalam..
rasa tak sedap ati lakk nak tayang lelama gambo pemenang2 semalam tuu..
bukan per.. tetiba akak tingat entry KM yg nih..
akak sebagai artis yg sedang meningkat naik nih..
*ehemm..ehemmm..*
kena berhati2..
tanak jadik cam memey..

akak tepikir... buatnyer..
'mem' KM nih..



*aku curik gambo nih dr blog ko KM.. *
dok berbloghop peh tu temasok la plak kat blog akak..
peh tu dia nengok lak..
apesal la ada gambo asben dia..
baik punyer lending pat lima hari jadi header blog orang lain..
tak ke haru???
uhuhuhuhu..
takootttt..

kiter nih kalo nak berkawan/ bergurau dgn 'hak org' nih kena berpada2..
takder apa2 bagi kita..
ada apa2 bagi mereka..
betoi dak??
tambahan plak akak nih pon dah ader yg punyaaa..
*sambil kelip2 mata ngada ngada..*

dengan dak Ady nih lak..
lain pulak yang akak takotkan..

memang la dak nih bujang trang tang tang klentung klentang..
nanti orang ingat akak nak bela anak ikan lak..
walopon saiz dak Ady nih mmng kompem tak muat nak masok dlm akorium ..



yg bersaiz seperti di atas..
tapi mulot orang kan?
saper yang tawuu..
*lagipon tak berbaloi dia di gusipkan dgn akak..
walopon nama sebenar akak ader sipi sipi era fazira skek.. huhuhu...*

nanti2 la akak pikir hadiah aper yg sesuwei nak di berikan pada diorang..
mungkin percutian ke Zimbabwe seperti yg di impikan uleh KM
*ko ingat aku print duit ker??*

ato

duit raya 'haji' seperti yg diminta oleh Ady
*mata duitan ko dik..*

u olls wait forever la..
bior akak pikir dulu..
*nak ngelatt..nak ngelattt...*

Thursday, November 20, 2008

jeng...jerrrr...jenggggg.....

jawapannyer ialah....

6 tawon 8 bulan...

sok..sekk..sokk...sekk...
lor.. tader la lama sangat..
awat dah kena tinggai jawoh sebatu..??

errrr...
tu TS nak gi toilet tuu..

yer ker??
betoi akak tak tipu.. kalo tipu pon skek jer..
nak kaver rehsia umah tangga..
mana bleh sumer nk citer kat blog kan?

uhuks...


dan pemenangsnyer *ader dua orang* ialahh..

tong drum roll plisss...!!!


KM!!!!
tepukk..tepukk...tepukkk....
dan sebagai hadiah di atas ketekunan ko menjawab soklan kuiz akak semalam..
akak akan men'sticky mode' kan entri nih *dgn pertolongan cemas dr cik Tipah* barang sehari dua atau sepuas ati akak..

akak harap ko dapat terima hadiah nih dengan tabah yer KM...
dah tu.. ko sorang laa yg terlebih ghajin dan genius gi menggeledah blog akak kan? kan?
musti la akak kener menghargai usaha2 murni mu itu.. wakaka...

akak pon ghajin gak per..
kalo dak.. tak dapek la gambo kt atas tuu..
siap akak ejas kasik terang lagik...
muahahaha...

pemenang seterusnyer pulak ialah...

ADY!!!!!
psst.. nasib ko baik dikk.. akak tak jumper gambo ko yg lebih jelas...

walopon pada mulernyer akak mengesyaki beliau telah meniru di dlm dewan peperiksaan... tp bila akak pikir2kan balik tak mustahil gak yg beliau mmng bebetoi tawu.. sebab beliau juga di antara 'pengomen' terawal dan setia melepak di blog akak yg tak sebaper nih...
tengkiu dikk..
isk.. insap nih insap..

tapi awass...

kalo betoi ko niru dik.. mmng akak cepukkkk ko...
dan.. untok berlaku adil.. hadiah utk beliau sama ngan adiah KM..
muktamad.

yang akak raser best/uniknyer plak kan ..
kedua2 pemenang di atas adalah blogger yg begitu 'liat' nak tayang muker..
walopon di dlm blog sendiri...
skarang .. korang sumer tatapilah wajah 'mahal' diorang nih ekk...
akak nak larikan diri..
permisi..

ehhhh..
sebelom tu akak juger nak ngucap kan jutaan terima kaseh pada mereka2 yg di bawah nih.. kerana sudi meluangkan masa menjawab kuiz kecil kecilan dari akak..

kjah

mamarempit

melawan ko ekkk..

iefah tengkiu beb.. sbb gigih sampai dua kali cuba.. heeee..

june

deqna

Mama Mya~Watie

yatt

Akeji

kak ungku eh? ko jawab ker kuiz aku tu kak??

anna


Insyaallah jika di panjangkan umor kita sumer.. akak akan menjempot korang ke Parti Malam Gala Pemanasan Global yg bertempat di umah pendek akak tawon depan..

cekidautt!!!

rumah urot 18SG.. baek punyer..


lantok ko kak jah..
dah ramai dah bloggers yg tepengaroh letak tajok entri yg ala2 berahi2 mengawan nih..
tepengaroh ngan ko la tuu.. ngajor lagik yg mukan2..
aku nih dah la fast learner..
wakakaka...

okeh, nih akak nak ceriter nih..
skang nih akak dah ader tempat nak nompang kaseh..
ye la.. nak bermanja nih pon bior ler pada yg sudi..
bukan boleh pasan sendirik sesuka ati..
lentok sana... lentok sini...
*bukan ko yer.. tapi ella.. bkn aper.. ko tu cepat nau nyentapnyer
macam ko je la sesatunyer 'objek hentaman' aku.. letih oke...*

skang nih kalo akak saket2 badan..
lengoh2 kaki...
akak sebot jer dialog cenggini..

adoiii laaaa..
sakitnyer kakiiiiii......
muker kena kerot2 skek..
kalu nak nangeh2 pon bleh gak..
tapi akak tak terer la nak purak2 nangeh nih..
jadik akak wat suara tesekat sekat.. mata kena bekelip kelip
macam org belakon nak mati dalam drama2 tuuu..*

maka...
berkerumon la datang..
kalah anak2 ikan guppy peliharaan aciklupekanje & akak unibers
dtg serbu makanan...

tak caya?
akak pon tak caya..
mana der ramai..
dua ketoi jer yg datangg..
tu tengok tuuuuu....


tukang urot yg baju merah tuu..
baru sampai dari Mianmar..
masih dlm trening lagik..
tu yg asek dok tengok tukang urot yg baju belang2 tu..
yg tu lakk dari Thailen..
dah terer... kederat dia pon dah kuatt...

biler dia numbok2 kaki akak..
mmng akak rasa macam nak bangun tumbok jer dia balik..
tapi aper kes lak kan? dah namanyer ngurot..
musti la ader siket saket..
kalo urot tak saket.. itu dah ke lain dah tuu.. awww.. ihiks..
makanyer..
tahankan je la kesakitan itu..

hishhh..
mana ader akak dera anak2 akak..
tengok gambar tuu..
senyum ceria jer wajah mereka..
sonot dapat berbakti kepada ibu pertiwi...

lileks..lileksss....

akak dah ader pemenangs untok soklan kuiz kecil kecilan semalam...


tapi sebelom tu..
meh la kita lileks2 jap dgn entri akak yg lain
yg akan muncol seketika nanti..

akak dah oto publish keputusan tuu..
lepas Asar ikot waktu wilayah persekutuan kolumpo...

bukan per..
akak kena berdoa banyak2..
supaya 'pemenangs' yg akak pilih tu
tak 'bek hen' akak...
uhuhuhuhu...
brani brani takott...

Wednesday, November 19, 2008

kuiz kecil kecilan..

wahhh..
pestaim nih akak nak test market ..
buat kuiz la konon..

kang tadek org yg jawab padan muker akak..
giler glemer lagik..
malu sendrik..
*oke2.. dah2.. aku dah cerca diri sendiri dah..*

tapi akak nak gak buat..
tak kirer..tak kirer ...
nak tunggu sampai jadik diva
sampai menopos la jawabnyer..
tu pon belom tentuu.. uhuhuhu...

alaa.. suker2 jer..
ko tak suker.. akak suker.. ihiks...
kuiz kecil kecilan ajerrr....


penerangan utk situasi di atas..
yg dlm bulatan ialah TS..
beberapa meter di belakang ialah Rantaro...
di ikuti dengan Shinbei..
dannn...
jawoh ketinggalan di blakang ialah akak..

soklannyer...

berdasarkan jarak TS yg berjalan mendahului akak..
cuber korang teka...
berapa lamakah usia perkahwinan kak piah??

wakakaka....

syarat2 penyertaan mudah jer..
Tipah ngan Syikin jer yg tak buleh menyertainyer ..
bukan sbb diorang best prenk cemolot ker haper..
tapi langkah berjaga2..
sbb pompuan duorang nih demand telampau..
karang abis harta akak diorang kikis.....
*aku kan ader LAPANNN tettt...muahahahaksss*

hadiah??
huk aloh.. cer jawab ler dulu..
akak nak jawapan yg tepat.
contoh jawapannyer seperti 5 tawon nam bulan kerr..
*hari tak yah la..*

bulehh??

acara setiap pagii..

nih la acara setiap pagi..
tak penah miss walopon sekali......



bekpes dalam keter....
perkara ini terjadi dek kerana imaginasi akak yg tinggi...
akak slalu tepikir..
kalo akak tak bagi diorang makan pepagi sebelom di hantar ke umah baby sitter/tadika

buatnyer baby sitter tu sebok ker..
Shinbei lak tak pandai cakap lagii..
nak mintak tak retii..
sian anak akak lapar..

Rantaro lak..
kalo akak lambat sket hantar ke sekulah/nurseri
dan dah telepas waktu bekpes kat sekulah dia..
nak nunggu taim mkn lg skali pukol sepuloh musti perot dia munyik2....
kalo mintak nak makan pon belom tentu dapat..
sbb sekulah cum nursery dia nih stret bab2 waktu makan nih..
sian anak akak..
mesti memendam perasaan.. menjeruk rasa..uhuhuhu..
*ayat ko kan kak piah.....*

makanyer..
bila diorang dapat menjamah walopon hanya sorang seketoi kuih sekalipon...
dengan bersaksikan sepasang mata akak yang bundar inih..
*tahan!! tahan muntah tuuuu..*
pon dah dapat mendamaikan ati akak..

over ker pikir centu??
entah la..

lain padang lain belalang...
yg nih anak akak okeh..
bukan padang bukan belalang..

ehehehehe..
aci ker pantun 3 kerat centuu??

pssst.. pepetang karang ingat nak post entri yang berbaur soklan kuiz laa..
cekidaut!!

Tuesday, November 18, 2008

wanginyer..


ko buat aper lagiii tu dikkkk... ???!!!!



agak2 korang tawu tak.. aper yg di pegang dan di cium dgn penoh
bernapsu sampai juling2 bijik mata Shinbei tuuu???


tadaaaa...
akhirnyer dia berjaya membukaknyer..
kemain lebar senyumnyer dapat bukak 'deodoren' mak nyer!!!

betuah anak akakkk...
tak yah beli keter remut kontrol ker..
tedi bear ker... bola ker..
ngan deodoren pon dia bleh leka bermain...


wakakaka..
nampak sangat dia tatawu pekebendernyer tuu..
ader ker dia sapu kat lutut??


yang nih lak dia sapu kat perot..
keliling pusat..
tamoh bagi perot kembong masok angin kot...
kihkihkih..
itu membuktikan akak tak penah pakai deodoren secara terbuka okeh...
sbb tu anak akak tak tawu fungsinyer dgn tepat..

bab2 nih akak mmng veri tipikal melayu kampong..
malu weihhh.. walopon ngan anak..
caner la model2 cun tu bleh sanggop jadik model deodoren?
walopon darik pandangan blakang/sipi2 jer??

dan yg peliknyer..
kalo iklan kat tivi tu..
asek citer deodoren utk pompuan jer..
yg lelaki tadek lak iklan angkat2 tgn sapu deodoren..
kalo ader pon waktu siaran iklan nyer bknnyer prime taim...
padehal kaum tu yg ader kureng skek bawunyer..
majoritinyer bukan lelaki tempatan ekk.. KM siler jgn marah..
wakakaka..

tak caya?
cer letak minah indon ngan mat bangla sebelah kowang..
bawu saper lagi mengaum??
huwekkksss ...

gedebukkkss...

weekend hari tuu..
Shinbei jatoh gedebukks.. masa TS nak basoh 'yak' dia..
akak lak dlm bilik.. baru on YM atas arahan cik Tipah..
bederau darah.. menggelupor akak larik gi tengok..
panjang begaris lukanya sbb tekena kat bucu lantai..

tapi dia nangeh jap jer..
akak tekan2 la tengok dia saket ker tak..
tp dia wat derk jer...
risau betoi kalo jatuh2 cenggini..
tapi sebab nih anak ke 2..
akak ader skek 'kool' la..
bukan tak sesayang anak sulong..
kengkonon ilmu di dada ada skek lebih la..
dia lak lepas dah bebirat dahi tuu..
manyak lak dia nyer pe'el..

semalam dah kebetulan result darah kitorang dah kluar..
akak pon teros la soh doktot cek skalik tmpt yg dia luka itu...

nenanti akak blogkan pasal result darah kitorang tu ek..
memcm tajok penyakit yg tak disangka ropernyer..
tapi HIV negatif yer kengkawan..owhohohohoooooo...


doktor cakap insyaallah tadek apa2..
Dia kasik sapu ubat ngan tempek plaster jer..
peh tu bekalkan antibiotik..

Sedikit Info Sharing di sini..
terutamanya kepada korang yg baru ada anak sorang nih..
akak pon mcm korang gak dulu..
kalo buleh nak buat khemah kat luar klinik..
bukan per..senang kalo anak tu jatoh ker.. demam ker..
batok kerr..ader bintik2 merah ker..
senang nak tanya doktor..
kalo buleh semuaaa... nak tanya doktor..
takooot je...

okeh.. kali nih akak pon tanya la kat doktor skali lagi..
*sbb dedolu masa anak sulong dh penah tanya dah kat doktor..
tp doktor klinik lain la.. bkn doktor yg sama.. sajer nak spot cek
jawapan diorang sama ke tak?*

cemana nak tawu sirius ke tak biler anak kita tejatoh/tesembam/telentang
bagai nih..

Doktor Salmi yg baik ati tu cakap..

kalo budak jatoh dan teros senyap/pengsan..
itu mmng sirius. kowang jgn nk bawak2 begurau geletek suh dia bangun..
teros bawak pi sepital...

kalo lepas dia jatoh.. dia makan/minum susu/lasak tak hengat..
then insyaallah tadek apa2..

tapi masih kena tengok dalam masa 24 jam dia ada muntah ke tak?
kalo muntah cecepat bawak gi sepital gak..

tapi akak aci kerat jarik laa...
bagik la tips hebat cemana pon..
kita musti nak bawak gi klinik gakk!!
kan? kan? kan????

nih gegambar lepas doktor tampal plaster..
hepi jer.. dia rasa macho kot..
nampak ganasz macam Castello la konon..

di mana joe jambul??

akak bangun pepagik..
ala2 gelabah penyu carik di mana getah rambot..
ye la.. bangun pepagi..
kalo tak di ikat teros rambot akak
yang 'ikal mayang' la sangat nih....

takot anak2 akak histeria mcm ternampak 'sesuatu' jer kan..
ngewwriiii okehh...
* kerjasama dr anda amat di perlukan utk berimaginasi rambot akak adalah kelihatan seperti di atas.. tolong jgn pikir selain dari itu.. sekian tima kaseh..*

peh tu akak teroskan usaha mencari tapi tak jumpa2 gak..
tepaksa la akak ikat rambot akak dgn menggunakan getah
barang yg org buat 'main getah' tuuu..
*ehehehe.. paham ker ayat akak nih??*

peh tu ko tau nok...
akak jumpa kat mana getah tuuuuu..


baik punyer kat kaki dia...
tu pon sib baik akak nak tukar diapers dia..
entah biler la di sarongnya getah tuu..
akak syak dah semalaman getah tu melekat kat kaki dia...
sib baik peredaran darah dia masih berjalan dgn lancar..

isskkk..
Shinbei.. ooh... Shinbei..

*ari nih nak publish lagik beberapa entri pasal Shinbei..
banyak nau pe'elnyer..
*